ASSAI a transmis ASF un set de propuneri pentru reducerea tarifelor RCA

rca widget

Asociatia Societatilor de Service Auto Independente (ASSAI) a solicitat Autoritatii de Supraveghere Financiara (ASF) si Uniunii Nationale a Societatilor de Asigurare din Romania (UNSAR) modificarea algoritmului de calcul al primei RCA si un set de propuneri care pot conduce la scaderea costului primelor RCA.

ASSAI considera ca actualul algoritm de calcul al primelor RCA este unul “profund injust, superficial si perimat”.

Regasiti mai jos propunerile si argumentatiile ASSAI:

1. Eliminarea emiterii frauduloase a politelor de asigurari

A. – Incadrarea in mod deliberat eronata a regimului de utilizare a autovehiculului asigurat, pentru a oferi o polita RCA la un pret redus de catre intermediarii in asigurari sau de catre divizia de vanzari a firmei de asigurari.

B. – Incadrarea unor asigurati RCA in mod deliberat eronat in anumite clase de bonificatie, prin modificarea unor cifre din seria de sasiu a autovehiculului, in momentul emiterii politei RCA.

Interconectarea bazei CEDAM cu baza de date a RAR sau a Politiei Romane nu ar mai permite introducerea de date incorecte si implicit nici emiterea frauduloasa a unor polite RCA care devin mai ieftine in mod necuvenit si fraudulos, fapt care afecteaza bugetul societatilor de asigurari.

2. Cresterea nivelului de penetrare a RCA la nivelul parcului auto national

Interconectarea bazelor de date ale dispozitivelor de monitorizare a rovignetei, cu baza de date CEDAM, astfel incat sa poata fi identificati si sanctionati mai usor proprietarii de autovehicule care circula pe drumurile publice fara polita RCA.

O astfel de masura aplicata va conduce la disciplinarea soferului roman in privinta utilizarii politei RCA in momentul deplasarii cu un autovehicul.

3. Emiterea politei RCA in baza CNP, a performantelor tehnice ale autovehiculului si a altor factori care influenteaza in mod real profilul de risc al asiguratului RCA

Algoritmul corect de calcul al politei RCA ar trebui sa tina cont de:

  • elemente relevante precum raspunderea personala a soferului si performantele tehnice ale autovehiculul utilizat – puterea dezvoltata de autovehicul, existenta unor sisteme perfectionate de franare, directie, de stabilizare a autovehiculului, de atentionare a soferului, etc.
  • factori secundari precum numarul de amenzi incasate pentru anumite tipuri de abatere -depasirea vitezei, nerespectarea culorii semaforului, circulatia pe contrasens, etc, culoarea autovehiculului, locatia in care isi desfasoara activitatea normala soferul autovehiculului, varsta, vechimea in sofat, tipul de activitate desfasurat, etc.

“Firmele de asigurari din Romania au imprumutat din metehnele institutiilor romanesti care recurg cu mare usurinta la cresteri de taxe, in cazul de fata la majorarea preturilor primelor RCA. Aceasta este cea mai simpla si la indemana solutie pentru firmele de asigurari, dar in defavoarea clientilor captivi obligati sa cumpere o polita RCA din ce in ce mai scumpa si care despagubeste din ce in ce mai putin si mai tarziu. Primul pas pentru remedierea acestei anomalii este ca asiguratorii sa-si faca obligatoriu curatenie in ograda proprie”, a declarat Cristian MUNTEAN, Presedintele ASSAI, intr-un comunicat de presa.

Click aici pentru a descarca setul de propuneri trimis de ASSAI.

 

Articol preluat de la adresa:

http://1asig.ro/ASSAI-a-transmis-ASF-un-set-de-propuneri-pentru-reducerea-tarifelor-RCA-articol-2,3,100-50709.htm

FacebookGoogle+LinkedInShare

Adauga parerea ta.